Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Sep 21, 2018

Brain Vs Body

Hai dan assalammualaikum :)


Okay cuba ingat scene dekat movie 'Kimi No Nawa' yang part lelaki dengan perempuan tu bangun pagi dan menangis. Tapi diorang tak ingat apa-apa?

Pelik kan? Dan macam tak make sense. 

Seolah-olah badan diorang tahu sesuatu yang minda diorang tak tahu.

Menarik kan?

Pernah jugaklah benda ni terjadi beberapa kali dekat aku.

Sebelum tidur, tiba-tiba air mata mengalir. Padahal tak sedih pun. Dan tak faham kenapa nak menangis. But I just did.

Bukan malamni eh. Malamni memang sendu semacam. Lewls

Lepastu kadang-kadang ada benda buruk nak jadi, atau dah jadi.

Otak aku dah calculate all the possibilities dan memang boleh terjadi sesuatu yang buruk. Atau dah jadi dah pun. Tapi hati aku tenang je. Tak tahu kenapa

Dan aku macam hadapi benda tu tenang je. 

Walaupun hakikatnya aku patut diisi dengan pelbagai emosi. Tapi dia punya impulse tu macam stuck dekat medulla oblongata je. Tak sampai spine. Hahahahha

Hambar sangat kay.

Btw, kalau salah part neuro, I'm so sorry 😂

Mungkin memang ada sesuatu yang Allah ciptakan pada badan kita, yang badan kita boleh bertindak balas, tapi otak kita tak dapat sense. 

Aku tak tahulah apa aku cakap ni make sense ke tak. Hahaha

Tapi ini hanyalah sebahagian daripada beberapa perkara yang aku selalu terfikir dan soal dekat diri sendiri.

Glad that I finally typed it out. Hahha

Mana tahu boleh buat research ke kan lepasni. Hewhew

Okay itu je. Good night

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.