Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Sep 21, 2018

Biarlah Rahsia

Assalammualaikum & hai?

Sekarang aku menulis dalam gelap. Sebab tadi tutup lampu sebab nak tidur awal. Konon la

Lepastu sekarang tak boleh tidur. Great. Just great.

Tak tahulah kenapa tapi rasa terluka sangat. Sebab orang yang kau percayakan untuk jaga rahsia kau ended up bagitahu dekat orang lain.

Nak marah tapi malas. Aku kalau marah, memang akan marah direct. Tapi kalau aku geram, tapi tak cakap direct, 10x ganda lagi teruk sebenarnya.

I hate to bottled up my feelings. But im too hurt to even say anything.

So, here's a few things about myself.

Aku merupakan seorang manusia biasa. Kerana apa? Kerana setiap manusia pasti ada benda yang dia rahsiakan daripada orang lain.

I have a few things that I've kept from people and only few knew about them. Some secrets even, I've kept to myself.

Ada sesetengah benda, aku lebih prefer untuk orang tak tahu. Its better that way.

Dan disebabkan itulah, aku juga seorang penyimpan rahsia yang baik. Serius.

Jadi, bila aku beritahu sesuatu dekat kau, dan secara jelasnya cakap jangan bagitahu sesiapa, I really meant it. Aku bukan main-main.

And if shits happen (rahsia aku, kau bagitahu dekat org lain) , boleh tak berlakon je yang korang tak tahu apa-apa? Atau tak pernah dengar apa-apa?

Don't acknowledge it. Just shut up your mouth.

I prefer it that way too.

Aku suka hidup dalam denial yang macamni. Sebab bila ada orang tahu benda yang aku taknak diorang tahu, aku jadi sakit hati dan akan automatik shutdown.

Maksudnya, aku akan rasa nak tutup semua social media yang aku ada, dan cari satu medium lain untuk aku rants sesuka hati tanpa manusia-manusia yang aku kenal baca. Faham tak? Atau aku most probably takkan cerita apa-apa yang penting dah dekat orang lain. Sebab ada sesetengah manusia tak faham definisi rahsia.

It freaking hurts when you guys act like you know those stories from my mouth.

Aku, kalau nak orang tahu apa-apa, aku boleh bagitahu sendiri lah. Takdelah aku nak sorok bagai. There's a reason. So please respect it. Do not cross your line.

Macam blog ni sendiri. Tak ramai yang tahu benda ni wujud.

Aku taknak buat jadi private sebab ada sesetengah maklumat mungkin berguna untuk orang lain. Tapi bukan untuk orang yang aku kenal.

So please guys, kalau kau terjumpa blog aku dan baca isi-isi yang pelik dalamni, can you just keep quiet about it?

Kira win-win lah kan.

Aku akan tetap menulis, dan kau akan terus membaca.

Well, unless korang aku tak kenal lagi, so hi?

This is a rant. And I wrote it down cause it bugs me so much that I cried just now. Lepastu sekarang tak boleh tidur. Hmm

My plan of sleeping early just got ruined. Thanks to you :")

Anyway, if someone tells you something, just don't tell anyone.

It might be something that only you can know.

Be grateful cause they chose you. And let them know that you can be trusted.

I've chosen a wrong person to tell my story. Don't be like me.

And those walls that I built, and I let you in? I'm just gonna make it higher and thicker. And you're not gonna be inside.

Watch me.

Till then, have a nice day peeps.








No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.