Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Feb 11, 2016

Hectic? Indeed

Assalammualaikum dan salam sejahtera? 


Hahahaha 

And so aku stalk jugak blog aku ni. Tup2 tengok ada pembaca la jugak. Entah siapa-siapa entah. No offense. Hmm gigih betul. 

Since you like to read, well I like to write. Hope someday that we collide (?) 

Eh! It rhymes . Hahaha saje...
Blok Praklinikal

Oh ya, bangunan dekat atas tu lah blok pra klinikal yang aku selalu mention dalam twitter. Haha suka lepak dekat library situ. Dulu masa dekat Palam takde pulak buat perangai nerd camni. Padahal library palam sejuta kali ganda lagi best. kot. Hahaha abaikan.

So seperti yang sedia maklum, pelajar degree sekarang tengah cuti panjang berikutan exam final baru-baru ni. Hahaha mohon student diploma dan asasi serta matrik menangis kecemburuan. Except for medic student. Boleh tumpang sekaki menangis.

Sebab apa?

Sebab kitorang cuti 2 minggu je. 2 minggu tu kalau fikir balik memang taraf cuti pertengahan tahun untuk bebudak sekolah. Padahal kitorang habis final sem kot. Gimme a break. 

Tapi apakan daya, siapa suruh pilih course ni? Kan dah rasa nak meraung. Hahaha

Haritu masa cuti Maulidur Rasul dengan Krismas, aku balik lah rumah. Tengah gigih buat nota dekat meja makan, mama datang. Lepastu tanya, 'Adek menyesal tak ambik course ni?' Hahaha time tu segala perbuatan terhenti dan otak aku berpusing-pusing cari jawapan yang manis didengari. Nak gelak pun ada jugak bila mama sendiri tanya soalan macamni. 

The best answer I could give is, 'Menyesal lah jugak.' LOL1000x

Mama tanya lagi, 'Kalau tak ambik medic, adek nak ambik apa?'

Untuk soalan ni, aku tak perlu fikir panjang. Cause I know the answer by heart. 

'Adek memang akan ambik medic. Sebab medic je sesuai untuk adek.'


Hahahahahahahaha bunyi poyo gila nak mati. Tapi, apakan daya. Dah Allah nak ilhamkan kos ni untuk aku, takkan aku nak lepaskan macam tu je?

Macam mana Allah ilhamkan? Simple. 

Tiba-tiba je aku bangun pagi dan aku rasa macam nak jadi doktor. Pftttt

Haaa gelak. Tapi betul lah. Buat apa menipu. If Allah has easily showed you the way, just grab the key and go la! Not just stand there and do nothing. 

Rules di atas hanya tertakluk kepada benda-benda baik sahaja. Untuk perkara jahat, percaya lah bahawa Allah sedang menguji anda. 

Okay sebenarnya nak cerita pasal exam week. Ni apahal melalut entah. 

Sepanjang minggu study week yang seminggu tu je, hmm. Dah berapa ramai dah kawan aku menangis sebab stress belajar. Ni baru first year beb, tak kira lagi setahun praklinikal, 3 tahun klinikal dan 2 tahun houseman. Haaaa mau jadi gila kau..

Aku?

Aku chill je. Watlek watcool sudah. Hahahaha tengah tunggu result je ni. Semoga result Farhana 'Aqilah cemerlang hendaknya. Ameen.

Anyway, sambil-sambil nak final tu, sebenarnya banyak yang masih menanti untuk diuruskan. Tunggu masa je. 

Sekarang tengah cuti, tak menang tangan nak uruskan semua benda. Doakan semoga aku tabah. 



Dari kiri: Hazirah, Kamilah, Qila, Mira



Dan ini dia kawan-kawan aku yang berjaya mengekalkan kewarasan aku salama aku di cheras ni. Hahaha thanks girls. Much loves

Juga terima kasih kepada manusia belakang tabir, whom I prefer to save their names. Hahaha

Degree life is great. It drains up all your energy but somehow, you know that you have to get up and get going! So be prepared :)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Semoga kalian tetap tsabat di jalan ini.' - Mereka kesemuanya



















No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.