Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

May 14, 2014

Fi Hifzillah


Assalamualaikum :)

Dah berapa minggu dah tak menulis? Hahahaha rindu nak update pasal diri aku yang tak popular ni. Wakaka 

Sebelum tu, mohon lihat gambar di bawah...



Haaa nampak tak muka bahagia aku sebelum ambik result spm 20 March lepas? Hahaha 
Tiada kerisauan, tiada kesedihan, tiada kegelisahan. Tiada apa-apa. Siap boleh bermalas-malasan lagi untuk pergi ke sekolah. Lewls

Alhamdulillah, aku cemerlang dengan jayanya untuk spm. Hohoho Okay takde lah nak jaya mana memandangkan tak mencapai target. So yeahh its okay, its alright. So I sleep tight through the night. 

Berbekalkan keputusan spm, aku dapat tawaran ipg, mara, matrik dan akhirnya aku memilih untuk menyambung pelajaran di uitm puncak alam dalam bidang asasi sains. Hohoho

Jangan tanya dah aku kenapa aku pilih uitm (Sebab ramai yang pelik. They thought that I deserve better. ) Kaklong dengan kakngah pun masuk uitm apa. So why me, their little sister takboleh masuk uitm? Haa jawab, jawab

Okay, abaikan topik yang merimaskan kalbu di situ.

Kepada member-member terchenta,

Nanti kita akan berpisah. Ada yang aku akan jumpa ( Zul misalnya) dan kebanyakannya korang akan jauh daripada aku. Especially madi yang jauh gegila ah wa cakap sama lu. Korang buatlah kawan baru bebanyak pastu kawan yang lama jangan lupa pulak. Memandangkan aku fresh dari plkn, dan mungkin korang lupa cemana, tapi tips aku dalam mencari kawan baru ialah, 

1. Duduk situ diam-diam. Perati sesiapa yang mungkin sekepala dengan korang. Set target dan duduk dekat-dekat dengan dia supaya dia dapat tegur korang. Atau lebih mudah, korang tegur je la dia dulu. Semua junior kan? Apa masalahnya sekarang ni? Haaa

2. Walaupun korang dah judge orang tu dari awal dan rasa dia tak ngam dengan korang, pendam je dalam-dalam. Tegur, tapi jangan lebih-lebih. Kang dia target korang, susah pulak nak lepaskan diri nanti. Hahaha

3. Chillax, be yourself. Takpayah nak ubah-ubah diri tu jadi orang lain. Aku pernah cuba dan tak pernah berjaya. 






Belajar elok-elok ye wahai kawanku sekalian. Bangga kan nama sekolah. Pastu nanti orang tanya sekolah mana, takpayah nak malu sangat. Jawab je terang-terang, 'SMK Agama Slim River'. Tak mati pun~

Nanti kat sana, aktifkan lah diri. Masuklah apa-apa aktiviti. Join in  dan jangan nak harap orang tarik kita. Daripada apa yang aku belajar kat plkn (plkn lagiii) , SEMUA aktiviti memerlukan sukarelawan. So, kalau korang malas dan jadi antara orang terakhir, aktiviti yang korang join tu sumpah biasa-biasa je. Ataupun tak best langsung. Ha ha

Pastu apa lagi eh? Hahaha aku pun taktau. Benda yang aku cakap ni basic je kot. Aku pun tak daftar lagi. Lewls

So yeahh, fi hifzillah wahai kawan-kawanku. Semoga Allah menjaga kalian walau di mana pun kalian berada. Amin~

Doakan untuk aku jugak. Assalamualaikum :)


------------------------------------------------------

'Kau ni sebenarnya macam mana qila?Aku takfaham lah. Kejap baik, kejap gegila'

'Rai, aku hanyalah budak biasa yang bersekolah di sekolah agama. Faham?'




No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.