Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Jan 4, 2015

4 Januari



Assalamualaikum dan selamat siang ! :)

Sebenarnya rasa kelakar sebab tulis entri waktu siang. Macam, kenapa siang? Selalu tulis memalam. Hahahahaha okbai

Dah 2015 dah kan? Betapa cepatnya masa berlalu. Rasa macam baru semalam lahir. Hmm okay, nampak sangat tipu. Anyway, tajuk entri kali ni 4 januari. Sebab tarikh harini 4 januari. Sooooooooo dah...

1 tahun sejak aku jumpa budak PLKN

Pelatih teluk intan, grik, dgn mana lagi entah daftar masa 4 jan. Maka, dah setahun sejak aku kenal bebudak Bravo. Dah setahun sejak aku kenal geng alamanda. Dan dah setahun jugak aku kenal Rai, Jujue, Dila, Aina, Epah dengan Pika. Yang paling aku rindu mestilah Rai. Hahaha. Kenapa mesti Rai? Sebab katil dia, sebelah katil aku. Hahaha logik tak jawapan? Okaylah, dila dengan jujue pun aku rindu. Cuma, bila lah kita dapat kumpul reramai,haih. Aku harap masa adek kawen nanti, kita semua boleh pergi, aminnn.



Qila, Dila



Qila, Rai




Qila, Jujue

2 tahun sejak aku kenal geng form 4 baru

Kenapa 2 tahun? Sebab...ermm...aku...jahat sikit dulu. Kahkahkah Dah, jangan banyak tanya. Anyway, dah 3 tahun sejak kelas aku terima Nisa, Farah, Afini, dengan Fika. Tapi, aku mula kenal dengan diorang 2 tahun lepas. Faham? Tak faham sudah~
Pastu nisa duduk sebelah aku kat kelas. Pastu nisa baik, lemah lembut, sopan, tak macam farhana 'aqilah. Hohoho

Nisa, Qila


3 tahun lebih sejak aku kenal Faes

Perkenalan dengan Faes sangat takboleh blah sebenarnya. Hahahaha Kenapa takboleh blah? Sebab, sebab...sukati aku lah nak cakap apa. Anyway, aku dah anggap kau macam cucu, bapak tiri and abang aku sendiri. Lol. Sampai satu tahap aku rasa kau lagi rapat dari aku berbanding adik-adik kau yang lain. Poyo tak? Poyo kan? Maaflah kalau salah T-T

*Maaf, setakat ni, memang tiada gambar aku dengan faes. Kakaka. Mungkin suatu hari nanti? Amacam? 


4 tahun lebih aku kenal Hanif(?)

Kenapa ada tanda soal? Omaigad. Hahahaha Aku minta maaf banyak2. Sebab aku rasa aku kenal dia dah lama. Tapi, rapat sikit dalam 4 tahun jugak lah kan? Hmm abaikan
Papepun, lama tak jumpa weh. Pertama dan terakhir aku jumpa kau untuk tahun 2014 masa malam merdeka haritu kan? Tu pun tak sengaja. 


*Aku lagilah takde gambar dengan hanif. Kita patut tangkap gambar sama-sama. Like, seriously. 


5 tahun lebih kenal Piqa dan Madi

Sebenarnya, 5 tahun juga aku mula kenal budak2 slim river atau lebih khusus, geng satu batch. Ke, aku takreti kira sebenarnya? 6 tahun kottt. Ah, lantak situ. Dah pening dah ni. Masa form 1, masa aku bermingle dengan semua. Masa form 2 baru buat kegiatan cari sahabat sejati. Ewah. Hahahaha and so, bertemulah kami bertiga. Ada orang cakap yang kitorang ni belangkas. Tapi aku rasa takdelah teruk macamtu. Wakakaka sahabat sampai syurga, katanya. Insya Allah, amin~


Piqa, Qila, Madi

Tak lupa juga, Dilaaaa. Sekelas dengan dila dari form 2 sampai form 5. Member menggila ni, hahahaha.


Dila, Qila

9 tahun sejak kenal Soleha dengan Paiez


dan bebudak 6 dan 5 SA. Hidup sekolah raja! Kahkahkah. Perkenalan dengan soleha? Panjang ceritanya. Perkenalan dengan Paiez? Oh lagilah panjang. Papepun, dalam kawan-kawan yang lain, aku paling rapat dengan diorang ni lah sampai sekarang. Bagus2. Pastu, aku baru perasan, memang tetiap kali kita jumpa, mesti kita makan je kan? Hahahahaha 

Paiez, Soleha, Qila

p/s : Aku yakin diorang akan bunuh aku sebab upload gambar ni. Wakakaka


12 tahun sejak kenal Uswah

Lama nak mampus aku kenal uswah ni. Nasib tak satu sekolah atau uni. Kalau tak, boleh muak rasanya. Hahahahahaha sorry beb, muah sikit. Aku kenal uswah dari darjah satu! Darjah satu I tell you. Sekarang aku dah 19 tahun kot(technically). Jangan main-main. Uswah ni dah macam kakak aku dah, aku rasa. Tak macam member langsung. Anyway, memulakan tahun baru dengan jumpa uswah depan mata memang menggembirakan. Hohoho

*Uswah tak kasi upload gambar. Saya sedih. Okbai

Seumur hidup aku kenal....


Buah hati pengarang jantung seorang Farhana 'Aqilah. Heee~
Okay, itu je nak bgtau. Hoho. Saje nak share the joys of my life. 

Mana geng-geng palam? Oh ya, itu nanti. Bukan sekarang. Sebab nya banyaaaaak lagi gambar karang, jenuh pulak. Hahaha

Okay, till then, assalamualaikum :)


























No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.