Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Dec 27, 2012

15 Filem Semasa Cuti


Assalammualaikum :)

Long story short, cuti ni banyak tengok filem, yada3 

So, this is it. Dan sebelum itu, ada beberapa benda yang perlu korang tau :
a) Movie kat bawah ni sukati je. Tak ikut rank pun.
b) Ada sesetengah yang aku tengok half/tak sampai habis dan etc sebab crash. Bukan salah aku
c) Kalau ada website best yang boleh tengok movie online percuma dan tak payah sign up, do tell me.

d) Aku tengok semua ni online. Kalau campur kat tv tu, tak payah cakap lah kan. Korang pun tengok. Lol
e) Filem yang aku tengok ni banyak genre. Korang tak payah nak gelakkan aku.


1. 21 Jump Street



Kelakar + best. Action comedy. Siapa tak tengok lagi, sila tengok cepat. Hero dia yang belah kanan berlakon dalam movie no.5 kat bawah. Ranking 5 of 5

2. 30 Days of Night



Scary. Menakutkan. Jangan tengok masa makan. Seriously. Rank 4


3. Barbie The Princess The Popstar



Ha. Ha. Whatever. Siapa yang peminat setia barbie macam aku ni, akan cakap yang jalan cerita dia typical. But nonetheless, aku enjoy je. Kuang3. Rank 4 (for barbie fans)


4. Corpse Bride



Sesiapa yang memang alah dengan kartun muzikal ni, tak payah la tengok. Hahaha Bagi aku, bolehla~ Rank 3


5. Dear John


Genre romantik. Adaptasi daripada novel penulis yang terkenal, Nicholas Sparks. A Walk To Remember ialah satu lagi hasil karya dia. You have to watch this. Seriously. Hero dia juga pelakon Step Up Revolution. Rank 5


6. Dr Seuss The Lorax 



Hahaha. Ini best. Siapa yang pernah tengok Despicable Me akan terasa nak tengok ni jugak. Dua-dua best. Rank 5


7. How To Train Your Dragon


Dalam 2 kali jugak aku load cerita ni. Crash punya pasal. Banyak moral value. Dragon dia comel macam Stitch dalam Lilo and Stitch. Tak rugi tengok. Rank 5


8. Hunger Games


Load 3 kali. Ketiga-tiga kali tu jugak tak tengok sampai habis. Mungkin aku patut download/beli dvd/beli buku untuk tahu ending dia macam mana. Sumpah sedih. Cerita ni best gila. Semua orang patut tengok. Rank 5


9. Monster High Ghouls Rule


Terjebak dengan cerita ni masa mencari cerita Corpse Bride. Hehe. Boleh la~ Penerbit dia sama dengan barbie kalau tak salah. Rank 3


10. Prometheus



Lebih kurang macam Alien vs Predator, The Predator dan etc. Tak best pun. Serius. Rank 2


11. Cloudy With A Chance Of Meatballs



Menarik dan unimaginable plus best gila kalau jadi betul-betul. Hahaha.  Rank 4


12. Sucker Punch


Fantasy and adventure. Siapa yang fikiran dia complicated senang la nak faham cerita ni. Tak habis tengok sebab crash. Grr. Macam main game sikit. Rank 3


13. The Polar Express


Mula-mula aku ingat manusia. Rupanya cerita kartun pasal christmas. Aku tak habis tengok pun. Website punya pasal. Ngeng~ Rank 3


14. V For Vendetta



Siapa yang rasa dia nak menghabiskan masa selama 2 jam untuk cerita ni, silakan. Aku tengok skip skip je. Malas aku nak tengok full. Tu pun tak sampai habis. Tak payah la tengok cerita ni. Complicated gila plus penggunaan bahasa inggeris yang memerlukan kamus. Sumpah tak best. Rank 1


15. Istanbul Aku Datang



Jangan tanya aku kenapa aku tetiba tengok cerita ni, pengaruh rakan punya pasal. Hahaha
Best la jugak. Banyak suspen. Hahaha Rank 4 (untuk filem melayu)


So, itu je lah. Mungkin cuti yang akan datang, aku layan filem melayu je ke ataupun drama-drama korea dan jepun. Hahaha. Ikut lah angin aku suka yang mana nanti. 

Till then, assalammualaikum :)

P/s : TAK NAK PERGI BALIK ASRAMA !

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.