Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Nov 22, 2012

Hadiah Terbaik Part 1





*Buka phone* *list contact number* *call*

"Hello, siapa ni?"


Ketawa. "Hey, ni Erza la. Selamat hari raya!"

"Hahaha. Selamat hari raya jugak. Kau nak lemang?"

"Mestilah nak! Kau bila nak datang rumah?"

............................................................................................................


    Perbualan dengan Zack malam tadi terngiang-ngiang dalam kepala aku. Sebenarnya sebelum tu kami berchatting di alam maya. Sungguh tidak sangka dia akan memberi nombor telefonnya dengan mudah sekali. Terbayang saat kali pertama aku bertemu dengannya...

   Segalanya bermula dalam satu majlis 3 bulan lalu.

   Dia aku lihat sebagai seorang jejaka yang sempurna. Tingginya, wajahnya yang tampan, senyumannya, suaranya yang serak-serak basah, malah dengan tapak tangannya juga aku perhatikan tanpa disedari. Gila bukan? Tempat duduknya yang bersebelahan dengan aku menjadi satu kelebihan untuk melihatnya dengan lebih dekat lagi. Ah. Sungguh gatal diriku ini. 


   Perbualannya dengan senior yang memangku jawatan sebagai ketua asrama puteri mencuri tumpuanku. Persetankan ucapan yang diberi. Jejaka di sebelah nampaknya cuba mengorat dia. Aku tergelak dalam hati namun senyumanku terukir juga. Wujud rupanya manusia demikian. Mengikuti perbualan mereka, dia telah kulabel sebagai 'Kasanova Bertaraf Lima Bintang'. 


   Saat mereka bertukar nama akaun facebook, aku tanpa segan silu turut menjenguk. Mohd Zack. Bibirku sekali lagi mengukirkan senyuman. Siapa boleh lupa nama ini. Nama yang seakan-akan lelaki yang telah mencuri hatiku suatu ketika dahulu. 

   Nampaknya gelaran yang telah aku berikan tadi memang sesuai memandangkan dia juga cuba berbual denganku. Apa lagi? Layankan saja jejaka ini. Ingat senangkah dapat bersembang dengan kasanova bertaraf lima bintang seperti dia? Kau cubalah cari lelaki dengan pakej sepertinya. Aku yakin kau tak jumpa. 

   Dia seorang yang bold. Itu yang membuatkan gadis biasa seperti aku tertarik. Bold. The perfect word to decribe you, Zack.



bersambung...







No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.