Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Sep 26, 2015

Sebulan Pertama di UKM

 Errr hai?

dan assalammualaikum.

Dah lama gilaaaaa tak menulis. Takde masa mungkin. Atau sebab memang malas gila. Entahlah.

So, sekarang kat rumah dan memandangkan tengah malas nak study, moleklah kiranya aku menulis. Acah sangat tau. Hahahahaha kat kolej memang takde makna aku nak bukak blog ni.

Banyak sebenarnya benda nak cerita. Dari aku berhenti kerja haritu dah ada niat nak cerita pengalaman apa semua. Tapi disebabkan dah terlambat, kita pandang depan jelah. Hahaha

So, haritu mendaftar kat UKM 1 sept. Sangat sengal sebab birthday masa orientasi(which is 4 sept). But then Minggu Mesra Mahasiswa rocks ! So, tak kesah kot. Hahaha plus sedih gaklah sebab takde sape tahu birthday aku. Sobsob


Orang lain pakai baju kurung. Aku? Wakakaka


Roommate pun tau sebab aku bagitau dia. Kalau tak, memang dia takkan tau yang haritu birthday aku. Lagi-lagi malamtu perang Dectar. Gila terbaik ah. 

Siapa yang rasa tak faham apa yang best sangat perang Dectar ni, boleh tekan link kat sini.

Memang macam perang. Serius tak tipu.

So, diorang cakap batch kitorang gempak. Ofcos lah aku tumpang bangga. Kekeke  mana tak gempak. Suara semua macam nak pecah masa perang tu. Oh ya, baju kitorang yang oren biru tu tau. Hahahaha

Walaupun sikit, tapi dapat bagi impak jugak la ke seluruh warga dectar masa tu. Woha!





Ni masa mmm lah ni. Kitorang kena buat white coat guna surat khabar. Dan group aku pakat pilih aku. Motif sangat tau. Hahahaha

Banyak sebenarnya gambar best tapi kat dalam phone. Yang ada ni pun ihsan daripada PC Abas. Kuikuikui

Overall, mmm was great. Walaupun memang hakikat hidup, takde siapa suka orientasi. But then, I had a lot of fun. And thats what orientation is all about.

Lepastu ada kem ppd 3 hari kat melaka. Yang ni untuk course aku je. So memang 2 minggu tak belajar lah alkisahnya. Yang ni lagi banyak gambar rasanya. Hahahaha

Tapi takpe, kita rilek dulu. 5 tahun kot kat sini. Pusing2 tangkap gambar kat tempat sama gak. Hahaha

Mula-mula ni memang susah sikit nak dapat momentum dedulu. Sebab memang belajar balik apa yang belajar kat asasi. So, otak tu kena tune balik. Yang bestnya, subjek semua biology dan sedikit chemistry. Memang aku suka lah. Yang aku tak suka ialah, kewujudan subjek citra. Amende entah. I had enough of citra kat plkn. Lewls.

Mohon dapat menghadapi semua ni dengan tabah. 

Lepastu kat sini disiplin dia ketat semacam. But we are not all nerds, I assure you that. Okay takde kena mengena. Cuma jiwa hipster aku sedikit kacau bila kat sini. Hahahaha mohon muntah.

Lepastu 1st time haritu jenjalan kat kl berdua je dengan roommate. Rasa macam dah besar sangat je kan. Dulu kalau nak jalan kl, kena fikir dua-tiga kali nak mintak izin kat mama abah. Sekarang ni, jalan kaki sikit pun dah sampai downtown. Kahkahkah

Mohon aku betulkan balik niat nak belajar kat sini. Ahem

Till then, selamat belajar kepada anda dan juga diri sendiri ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Belum sampai masa lagi.'

'Bila masa tu akan sampai?' - soalan yang tak tertanya dari tadi.



No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.