Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya dalam masa 3 tahun. Dan grad pada tahun 2020. Ameen
17 Ogos 2017

Nov 4, 2014

Langit...Masih Cerah



Cantik jugak tema kahwin Aizat ni, ala-ala dalam taman gitu. Untung kau Soleha, nak pulak dapat si Aizat yang duit berkepuk-kepuk ni. Nak harap aku kahwin macam ni nanti, memang tak lah. Tapi, kalau buah hati pengarang jantung nak jugak, apakan daya hamba menolaknya.

Cakap pasal buah hati, aku rasa aku ternampak Ina dekat kenduri ni, pakai baju kurung warna biru laut. Macam mana lah pulak dia boleh ada dekat sini? Hmm musykil pulak aku. Nanti nak tanya Aizat lah.

Oh ya, lupa nak perkenalkan diri. Nama aku Huzairi, nama manja pulak Aie (sebut: Aaa-eee). Kenapa mesti Aie? Alkisahnya adik aku masa kecik-kecik dulu tak pandai sebut nama aku. Maka, terhasillah Aie yang lebih mudah diungkapkan oleh kanak-kanak berumur 1 tahun. 

Selepas makan, Aie bangun dan mengorak langkah ke arah pengantin lelaki. Niat dihati mahu bertanya tentang perempuan berbaju biru yang menyerupai Ina tadi tetapi, lain pulak yang jadi. Si dia kebetulan sedang berdiri di hadapannya ketika ini. 

"Err.. Ina?" Sapa Aie.

Melihatkan wajah gadis yang berubah terkejut berjaya menjawab persoalannya. Setelah ditegur oleh Aie, gadis tersebut berlalu ke arah lain.

Okay, memang dia Ina. Masalahnya kenapa sekarang jantung aku berdebar pulak ni? Chill Aie, chill. Ina je kan, benda dah lama lepas. Entah-entah dia dah berpunya, kau mana tahu.

Serentak dengan pertemuan mereka berdua pada hari itu, kedua-duanya mula menyingkap memori lalu yang telah lama tersimpan...


bersambung...



No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.