Semoga Farhana 'Aqilah dapat menghabiskan pelajarannya tahun 2020. Dan grad dengan distinction. Ameen
13 April 2020 (Day27 of MCO)

Oct 14, 2014

One Hundred Names- Cecelia Ahern

Hello dan assalamualaikum wahai rakyat jelata sekalian. Huahuahua

Okay, secara jujur, aku takde kerja sangat masa cuti ni maka sudah tiba masa nak tunjuk kat dunia, buku bahasa inggeris yang aku cakap awesome sangat tu sampai boleh terbawak-bawak nak speaking. Wakakaka

Sooooo, here it is :)



Ahaaa, mesti ingat buku ni jiwang karat lahai kann. Tetapi, tidak sama sekali.
Siapa yang kaki novel bi confirm kenal cecilia ahern. Siapa tak kenal, meh sini aku lempang lelaju. 

Buku ni, pasal wartawan/penulis majalah yang telah buat satu kesilapan besar dia dalam bidang kewartawanan. Lepastu, editor majalah dia aka bestfriend dia jugak menghidap cancer dan sebelum dia mati, dia bagitau dekat perempuan tu, apa dia punya future projek untuk majalah. 

Rupa-rupanya projek editor tersebut ialah sehelai kertas yang ada nama 100 orang, yang tidak dikenali langsung. Bukan artis hatta twitfamous sekalipun. Dan dia takde klu pasal nama-nama tu sebab editor tu dah mati. So, itulah misi dia dalam buku tu. 

Okayyyy, aku dahlah tak pandai bercerita so mesti korang tengok buku ni macam takde pape yang menarik langsung, betul tak? Ahaaa baca je lah. Buku cecelia ahern setakat ni, tak pernah mengecewakan aku. Serious, you just gotta believe me. 

Kepuasan aku membaca buku ni sampaikan bila dah habis ayat terakhir, aku tepuk tangan. Sumpah, aku memang tepuk tangan. To simply give a round of applause for the great work by the author. 

Dan salah satu ayat yang aku suka dalam buku ni ialahhhh


Sorry kabur. Tapi korang bukan nak baca semua pun :p

See? What a simple thing tapi ayat tu buat aku berfikir, dan aku suka fikir lebih-lebih ni. Wakakaka 

Korang patut baca buku ni. Disarankan kepada sesiapa yang baru nak bergelumang dengan karya luar negara; this book is great! :D

Dan sebenarnya, sejak aku masuk palam ni, amatlah takde mood nak baca karya tempatan. Hahahaha mintak maaf sangat2, tapi nak buat cemana kan?

Aku juga ada baca buku-buku ni. Malangnya, tak cukup awesome untuk dijadikan review. Ahaks



Oh ya, kalau nak tau, buku The Perks Of Being A Wallflower ni sangatlah limited. Sakit hati aku cari. Merata-rata tau! Masa aku beli ni, aku dapat tau dari cashier yang kedai tu beli 3 buah buku ni je; dan aku pembeli kedua. Betapa bertuahnya Farhana 'Aqilah. Ahaks. 

Padahal, takdelah best sangat buku ni. Wakakaka

Till then, assalamualaikum dan selamat membaca! :)

p/s: Warna kulit aku lain-lain sebab edit melampau, harap maklum.





No comments:

Post a Comment

Feel free to comment :)

.